Google artık aramada yapay zeka kullanacak

Google’ın Yapay Zekâ Destekli Arama Modu: AI Mode

Google’ın AI Mode adlı yeni arama modu, klasik arama deneyimini tamamen değiştiriyor. Artık bağlantılar sunmakla kalmayıp kullanıcıların sorularına kapsamlı yanıtlar veriyor, bilgileri sentezliyor ve hatta belirli görevleri yerine getirebiliyor. Arama ve Bilgi Ürünlerinden Sorumlu Başkan Yardımcısı Nick Fox, bu yeni geçişi “bilgi getirmenin ötesine geçip zekâya ulaşmak” olarak nitelendiriyor.

Yenilenen sistemdeki en dikkat çekici özelliklerden biri “Deep Search” adı verilen derinlemesine araştırma yeteneği. Kullanıcıdan gelen bir sorgu, onlarca küçük parçaya ayrılarak çok yönlü ve özetlenmiş bilgilerle yanıtlanıyor. Bunun yanı sıra, “Project Mariner” teknolojisinin entegre edilmesiyle sistem seyahat rezervasyonu yapma gibi görevleri üstlenebiliyor. Ayrıca “Search Live” özelliği, kamerayla görsel arama ve sohbet tabanlı etkileşim sunuyor.

Google Arama Takımı Başkanı Liz Reid, bu değişimi yapay zekânın arama alışkanlıklarını değiştirdiğini ve web yapısını dönüştürdüğünü özetliyor. Yapay zekâ özetleri (AI Overviews) her ay 1.5 milyar kullanıcı tarafından görüntüleniyor ve her geçen gün daha güvenilir hale geliyor.

Fox ve Reid, Google’ın yeni arama sistemiyle sadece bilgi sunan bir ekran olmaktan çıkıp kullanıcıya özel grafikler, tablolar, videolar ve mini uygulamalar sunan bir yapı olmayı hedeflediğini belirtiyor. Bazı durumlarda, kullanıcıya problem çözme konusunda direkt yardımcı olmak da planlar arasında.

Google, yapay zekânın web siteleri ve içerik üreticileri için tehdit oluşturacağı endişelerini reddediyor. Fox, AI Overviews üzerinden gelen ziyaretçilerin daha ilgili ve derinlemesine içerik tükettiğini savunarak, yapay zekânın internetin büyümesine katkı sağladığını vurguluyor.

Google, 25 yıldır sürdürdüğü “Dünyanın bilgisini organize et ve erişilebilir kıl” misyonunun son halkasına odaklanarak yapay zekâ destekli AI Mode’u bu misyonun yeni yüzü olarak konumlandırıyor. Artık arama sadece bilgi bulma işlevini değil, kullanıcılara doğrudan yardımcı olan bir deneyimi sunmayı hedefliyor.

Related Posts

Pony AI, Şangay için izin aldı: Robotaksi hizmeti başlıyor!

Otonom araç şirketi Pony AI, Şanghay’da robotaksi hizmeti sunmak için izin aldığını açıkladı.

Microsoft’ta 2025 krizi: 15 bin kişi işsiz kaldı, CEO “derinden etkilendim” dedi

Microsoft’un CEO’su Satya Nadella, şirketin 2025’te gerçekleştirdiği toplu işten çıkarmaların kendisini “ağır şekilde etkilediğini” söyledi.

Milli sporculardan Paletli Yüzme Havuz Avrupa Şampiyonası’nda 4 madalya

Polonya’da düzenlenen 2025 CMAS Havuz Avrupa Şampiyonası’nda Paletli Yüzme Büyükler Milli Takımı, 1 altın, 1 gümüş ve 2 bronz madalya elde etti.

Ay neden renk değiştirir?

Gökyüzüne baktığımızda Ay’ın bazen parlak beyaz, bazen sarı tonlarında, hatta kızıl bir renkte parladığını fark ederiz. Peki, kendi ışığını üretmeyen Ay, bu renk değişimlerini nasıl yaşıyor? Cevap, uzayda değil, hemen başımızın üzerindeki atmosferde saklı.

Herkesin para ödediği ama kimsenin kullanmadığı 5 gereksiz telefon özelliği!

Yeni bir telefon alırken gerçekten neye para ödüyorsunuz? Su geçirmezlik, kablosuz şarj, ultra ince tasarım… Hepsi havalı görünebilir ama çoğunun günlük kullanımda pek bir katkısı yok. İşte bütçenizi korumanın püf noktaları ve aslında ihtiyacınız olmayan telefon özellikleri…

WhatsApp’tan yeni özellik: Gruplarda sessiz sesli sohbet dönemi başladı

WhatsApp, grup konuşmalarını daha pratik hale getirmek için sesli sohbet özelliğini duyurdu. Artık grupta canlı konuşmak mümkün ancak bildirim göndermeden!