Çinli otomotiv devleri ‘vergisiz’ pazar buldu! Yerli üretim gündemde

Çinli Otomotiv Devleri Afrika Pazarına Yöneldi

ABD ve Avrupa’daki artan ticaret kısıtlamaları, Çinli otomotiv üreticilerini Afrika pazarına çekiyor. BYD, Chery ve Great Wall Motor gibi önde gelen Çinli markalar, özellikle Güney Afrika üzerinden kıtaya açılmayı hedefliyor.

Enerji Verimliliği Odaklı Büyüme Stratejisi

Düşük gelir düzeyi ve yüksek ithalat vergileri gibi etmenler nedeniyle gelişimi sınırlı kalan Afrika otomotiv pazarı, Çinli üreticiler için yeni bir fırsat sunuyor. Elektrikli ve hibrit araçlara odaklanan üreticiler, bu pazarda fiyat avantajı ve yeni teknoloji ile fark yaratmayı planlıyor.

Chery Güney Afrika CEO’su Tony Liu, Güney Afrika’nın küresel büyüme stratejisi açısından önemli bir pazar olduğunu belirterek, “Burası Afrika kıtasına açılan kapı” dedi.

Yerel Üretim ve Ortaklık Planları Gündemde

Güney Afrika’da faaliyet gösteren 14 Çinli otomobil markasının yaklaşık yarısı son bir yıl içinde pazara giriş yaptı. DongFeng, Leapmotor, Dayun ve Changan gibi yeni markaların da yakında sahneye çıkması bekleniyor.

Chery, yerel üretim ve kıta geneline ihracat için bir fabrika kurma seçeneklerini değerlendiriyor. Omoda & Jaecoo adlı premium markanın, montaj tesisi kurma çalışmaları da devam ediyor.

GWM Operasyon Direktörü Conrad Groenewald, artan ölçekle birlikte yerel üretimin tekrar gündeme geldiğini ve ithalatın maliyet açısından daha avantajlı hale geldiğini belirtti.

ABD ve AB’deki Tarifeler Yenilik Arayışlarını Tetikledi

ABD ve Avrupa Birliği, Çin menşeli elektrikli araçlara yönelik vergi oranlarını artırarak ticaret engelleri yarattı. AB ek gümrük vergileri getirirken, ABD Çin araçlarına %100 tarife uyguluyor. Bu durum, Çinli üreticilerin “uygun fiyat” rekabet avantajını oldukça zayıflattı.

Gelişmekte olan diğer pazarlarda da düzenleyici zorluklar ve bürokratik engeller süreci yavaşlatıyor. Bu nedenle, rekabetin daha az olduğu ancak büyüme potansiyelinin yüksek olduğu Afrika pazarı ön plana çıkıyor.

Güney Afrika’da Yeni Nesil Araç Satışları Artıyor

Geçen yıl Güney Afrika’da yaklaşık 600.000 araç üretildi. Hükümetin hedefi, bu rakamı 2035 yılına kadar 1,5 milyona çıkarmak. Sahra Altı Afrika’da ise yıllık potansiyel araç satışının 3-4 milyon adet olabileceği tahmin ediliyor.

2024’te Güney Afrika’da hibrit ve elektrikli araç satışları iki katına çıkarak 15.611 adede ulaştı ve toplam pazarın %3’ünü oluşturdu. Bu satışların çoğunluğu geleneksel hibrit araçlardan oluştu.

Reuters‘ın haberine göre, Chery’nin CEO’su Liu, “Pazar payı %10’a ulaştığında talep patlaması yaşanacak” diyerek Çin’deki benzer tecrübeye dikkat çekti.

Omoda, BYD ve Chery’den Afrika Açılımı

Chery, Güney Afrika’da sekiz hibrit modeli, beşi plug-in hibrit olmak üzere satışa sunacak. Ayrıca 2026’da bir pikap modelini de piyasaya sürecek. Elektrikli iCar serisi ve yeni marka Lepas da Güney Afrika pazarına adım atacak.

BYD, 2023’te pazara girdi ve ürün yelpazesini Shark plug-in hibrit pikap, SEALION 6 hibrit SUV ve SEALION 7 elektrikli SUV ile genişletti.

Omoda & Jaecoo, şu anda Güney Afrika, Namibya, Eswatini ve Botsvana’da 52 bayiye sahip. Şirket, satışlarını 18 ay içinde üç katına çıkarmayı ve Zambiya ile Tanzanya pazarlarına giriş yapmayı planlıyor.

BYD ise Doğu, Güney ve Batı Afrika genelinde bayi ağını genişletmeyi ve Tanzanya’ya ilk defa girmeyi hedefliyor.

Fiyat, Donanım ve Teknolojiyle Rekabet

Çinli markalar, fiyat-performans avantajlarını kullanarak Afrika’da güçlü bir rekabet sağlamayı hedefliyor. Araçların başlangıç fiyatları 400.000 rand (yaklaşık 22.500 dolar) altında olacak.

Accenture’dan Greg Cress, “Satın alma maliyeti düşük olduğu sürece, bu araçlar benzer donanımdaki geleneksel markalardan farklılaşacaktır” dedi.

BYD Güney Afrika Genel Müdürü Steve Chang, “Güney Afrika ve tüm Afrika, içten yanmalı motorlardan yenilenebilir enerjiye geçişte büyük bir sıçrama yapabilir. Afrika, gerçekten çok büyük bir pazar.” ifadelerini kullandı.

Related Posts

Araç sahiplerini ilgilendiriyor: Trafik sigortasında yeni dönem, pert kararı artık çok daha zor

Bugün yürürlüğe giren yeni düzenlemeyle birlikte araç sigortalarında köklü bir değişim başladı. Artık araçları perte çıkarmak eskisi kadar kolay olmayacak. Onarım masrafı, aracın piyasa değerinin yüzde 60’ını aşmadıkça sigorta şirketi pert kararı veremeyecek. İşte yeni sistemin tüm detayları…

Bugün son gün: 140 bin lira ceza ödemeyin!

Ulusal Taşıt Tanıma Sistemi (UTTS) kapsamında vergi mükelleflerine getirilen yeni zorunlulukta 30 Haziran son gün. Kiralama yoluyla edinilen veya işletmeye dahil taşıtlara Taşıt Tanıma Birimi (TTB) taktırmayan kullanıcılar, 7 bin TL ile 140 bin TL …

‘Yavuz Sultan’ tren ihalesi bu yıl

Yavuz Sultan Selim Köprüsü’nden geçecek demir yolu hattı için finansman konusunda Dünya Bankası ile önemli mesafe kaydedildiğini belirten Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, “Bu sene içerisinde ihaleyi gerçekleştirerek, gelecek yıl da projeye başlamayı hedefliyoruz” dedi.

Enflasyonun hamburgere dudak uçuklatan yansıması: Hamburgere 4 yılda yüzde 709 zam geldi!

Ekonomide kriz yok diyen iktidarın aksine, yurttaş her geçen gün artan fiyatlarla boğuşuyor. 2021’de 53 liraya satılan hamburger menüsü bugün 429 liraya çıkarken, üç yılda fiyat artışı yüzde 709’u buldu.

Araç sahipleri dikkat: 2 gün kaldı, yaptırmayanlara 140 bin lira ceza

UTTS cihazının montaj işlemlerinin tamamlanmasına sadece 2 gün kaldı. Taktırmayanlar 7 bin liradan 140 bin liraya kadar değişen tutarlarda para cezası uygulanabilecek.

Rusya o ülke ile nükleer enerji için işbirliği anlaşması imzaladı!

Rusya ve Mali, nükleer enerjinin barışçıl kullanımı amacıyla işbirliği anlaşması imzaladı.